2015. július 7., kedd

Ti meséltétek 4. Szeretetben, türelmesen.




Első gyermekemről írok, aki majdnem fél éves már. A megszületése előtt csak annyit reméltem, hogy tudok majd szoptatni. Szerencsére így is lett. A tervem az volt, kényelmesen leülve a mi ágyunkban szopizik, aztán büfizés után átviszem a szobájába, az ágyába. 

Az első hónap nagyon vacak volt. Hiába próbáltam tartani az általam kigondolt tervet, egyszerűen nem tudtam letenni. Az első hónapban lent volt velünk, amíg mi nem mentünk aludni. A kanapén jókat aludt. Aztán ültem mellette, míg el nem aludt. Az ágyunkba nem akartuk betenni. Mindketten féltünk attól, hogy ráfordulunk a babára vagy rahúzzuk a takarót - hogy baja esik. 

Aztán később ugyan lent volt velünk, míg mi nem mentünk aludni, de utána már simán beraktuk az ágyába és aludt tovább. Kb. a 3-dik hónapra lett tartható a rituálé, igaz akkor még - számomra - későn ment aludni, este 9-kor. Ez ma már este 8, úgy, hogy az ágyában alszik.

A kimerültség is néha változtatott a menetrenden. Volt, hogy egyszerűen belealudtam a büfiztetésbe, így baba a vállamon én meg ülve bóbiskoltunk, néha akár 1-2 órát is.
De volt olyan is, hogy a babával átmentem a vendégszobába aludni, mert óránként sírt fel. Ott is nagy ágy van, így nem féltem, hogy ráfekszem.

A 3. hónaptól a rituálé fontos eleme lett egy zenélő/világító teknős. Azt bekapcsoljuk, már a vetkőzés közben. Aztán irány a kád. (Minden másnap. Sajnos nagyon érzékeny a bőre.) Ha fürdik, ha nem, alaposan bekenem a háziorvos által ajánlott krémmel. Kis masszírozás. Rugi, pizsi fel, hálózsák is. Aztán apa ölében át a mi hálónkba. Itt apa még öleli egy kicsit, "beszélgetnek". Aztán ha elköszöntek egymástól, lekapcsoljuk a villanyt a szobában, csak a folyosón hagyjuk égve. Szopizás közben általában be is alszik. Én még ölelem egy kicsit és viszem át a szobájába. De ha ébren teszem le, akkor sincs baj belőle.

Hamar elalszik és az éjszakák általában nyugodtak. A fejlődés néha megzavarja, és a telihold is, olyankor többször ébred. Az utóbbi időben (nem régóta) minden éjjel csak egyszer. Olyankor kap tiszta pelust, szopizik a szülői ágyban és vissza a saját ágyába. Ez kb 30-40 perc.

5 hónapos korában volt egy nehéz időszakunk, egyszer csak elkezdett minden este óránként ébredni. Először azt gondoltam, biztos éhes... de nem... gondoltam, talán fáj a foga. Bekentem neki... de semmi.

Aztán teljesen véletlenül jöttünk rá, hogy nem szeret már háton aludni! Így az oldalára tettük le. És lám-lám újra alszik. Egy hete amikor leteszük az oldalára, szinte kapásból fordul a hasára és alszik tovább...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése