2015. június 15., hétfő

Ti meséltétek 2. Külön vagy együtt?



A gyermekem 2 éves múlt.

Eredetileg azt terveztem, hogy hagyományos módon fogom a születése után altatni: külön ágyban, a hátát simogatva, énekelve és susogva neki. Egyszerűen ez a kép élt a fejemben.

Egészen két hónapos koráig így is volt: külön ágyban, a hátát simogatva, susogva, énekelve neki.     


Két hónapos korára elegem lett abból, hogy egy-egy altatás másfél óra hosszan tart, egyre erősödő sírásokkal. Végül erőt vettem magamon, és úgy kezdtem el altatni, hogy magam mellé vettem őt, és álomba szopizta magát. 



Kettős érzés volt bennem: egyrészt hihetetlenül megkönnyebbültem, másrészt volt bennem egy nagy adag félelem attól, hogy ehhez hozzászokik és rossz szokásává válik, nem tud majd önállóan elaludni, és betegesen függeni fog a cicizéstől.   
        

Egészen kétéves koráig, amíg szoptattam, szopival aludt el, mellettem, a mi ágyunkban. Én közben zenét hallgattam vagy dúdoltam. Amióta nem szopizik, hozzám bújva, meseolvasás után (apa vagy én olvasok neki/nekünk), egymást simogatva, puszilgatva, átölelve alszunk el.

Imádom ezeket a perceket! És már előre szomorkodom amiatt, hogy eljön majd az idő, amikor a gyerek nem kér majd belőlem az elalváshoz...           

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése